آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با اقدام اپل، نرم‌افزاری که آی‌مسیج را به گوشی‌های اندرویدی آورد از دسترس خارج شد

  • -
با اقدام اپل، نرم‌افزاری که آی‌مسیج را به گوشی‌های اندرویدی آورد از دسترس خارج شد

درحالی‌که فقط چند روز از انتشار برنامه‌ی جنجالی Beeper Mini می‌گذرد، این اپلیکیشن با مشکلات جدی مواجه شده است.

چند روز قبل برنامه‌ی Beeper Mini منتشر شد و سرانجام به کاربران اندروید اجازه داد از رادار حباب آبی اپل عبور کنند، بدون آنکه حریم خصوصی را در معرض خطر قرار دهند. متأسفانه به‌نظر می‌رسد عمر این اپلیکیشن خیلی زیاد نبود.

براساس گزارش‌های متعدد در ردیت و سایر رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ی Beeper Mini هنگام ارسال و دریافت پیام‌های آیفون با مشکلات جدی مواجه شده است و حساب رسمی Beeper در ایکس (توییتر سابق) نیز این گزارش‌ها را تأیید کرد.

اریک میگیکوفسکی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Beeper در پاسخ به این سؤال که اپل می‌توانست سرورهای این شرکت را قطع کند توضیح داد: «بله؛‌ همه‌ی داده‌ها این را نشان می‌دهند و بسیار علاقه‌مند هستم بدانم چرا آن‌ها بدتر شدن امنیت برای کاربران گوشی آیفون را منطقی می‌دانند.»

بسیاری از کاربران اندروید برای پایان‌دادن به حباب‌های سبز، به‌دنبال دسترسی به iMessage بودند و Beeper Mini روشی مطمئن برای این دسته از افراد بود. اپلیکیشن مذکور کارکرد بسیار ساده‌ای داشت و برخلاف برخی دیگر از نمونه‌های مشابه، حتی به اپل آی‌دی نیاز ندارد.

کوین نلسون از آزمایشگاه Snazzy به‌طور عملی با Beeper همکاری داشت. حساب Snazzy Labs در ایکس با انتشار پستی اعلام کرد: «فکر می‌کنم همه شگفت‌زده شدند که اپل چقدر سریع نسبت‌ به تعطیلی Beeper اقدام کرد. راه‌های زیادی برای حفظ این برنامه وجود داشت، اما کسب‌وکارها نمی‌توانند با مشکلات مداوم به‌ کارشان ادامه دهند.»

Beeper Mini پروژه‌ی امیدوارکننده‌ای بود که می‌توانست به بحث طاقت‌فرسا و طولانی‌مدت حباب‌های سبز و آبی خاتمه دهد؛ زیرا راهکاری مؤثر و بسیار آسان برای حل این مشکل ارائه کرد.

اگر دلیل قطعی Beeper، شرکت اپل باشد، احتمالاً این برنامه می‌تواند به‌نوعی حریم خصوصی کاربران آیفون را هنگام ارسال پیام به کاربران اندروید درمعرض خطر قرار دهد؛ زیرا پیام‌های آن‌ها ازطریق پروتکل کلاسیک و رمزنگاری‌نشده‌ی SMS ارسال می‌شوند.

اپل اعلام کرد قصد دارد در آینده پشتیبانی از RCS را به iMessage اضافه کند و پیام‌های بین پلتفرمی امن و آسان را دردسترس همه‌ی کاربران قرار دهد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه